Pages

Wednesday, September 22, 2010

Bunuh2

He that kills a man is like killing the whole humanity, and he that saves a man is like saving the whole humanity [5:32]


lecture dr forensic pathologist (yg terlibat dlm siasatan kes pembunuhan sosilawati).moot court.aikol. query from a student : what is the best way to kill a person and how to hide it so that the police will never find it. jawapan forensic pathologist tu ialah 'i dont know..i never thought about it'.


bukan senang nak bunuh orang ye.siti berkali2 tanya kalau dah jadi abu macamana nak siasat?terjawab jugak soalan tu bila pathologist tu berkata how can you be so sure that it become ashes.kefahaman aku dari explanation dia ialah manusia dicipta bila terbakar takkan jadi abu punye.berkata pulak Edmond Locard, every contact leaves a trace (Locard Principle).korang kan suke tgk csi..ada la care nye nak detect.cite panjang pun tak gune.


walaupun aku suke ponteng lecture rabu tapi lecture kali ni aku suke.rase nak keje ala csi plak mwahaha.cadangan aku untuk kelas cpc ngan evidence ialah..letakkan banyak gambar2 ngeri mcm tadi.kompem tade org tido (bukti tido: nota nmpk mcm cacing kena pijak).


aku pn nak tanye soalan..ade tak die jumpe hantu sepanjang jd forensic pathologist.tp disebabkan suara aku yg sangat rock ni..tak jadi la.jadi aku ngan siti yang bijaksana telah berbincang cara2 bunuh org & hapuskn mayat.cadangan siti yg paling...herm...unacceptable ialah:


- paksa kucing ko makan
- bagi harimau makan
- letak dlm tempat bakar besar kat kilang (tp kilang tu ade cctv "-_-)

2 comments:

miss aniesayu said...

haha..rai, kucing tak lalu nak makan lah..
hehe ;)

attendance semalam sgt memberangsangkan
because everyone was so owerwhelmed wif pembunuhan kejam sosilawati lawiya dan 3 yg lain.
wah, macam name kes plak.
hehe..;)

David sdj said...

Rai, lama x sua.. Pernah seorang penjenayah kata, tempat paling bahaya ialah tempat paling selamat.. So where u want to hide the body? Tapi takut bau busukmayat will give u away.. So ...?