Pages

Monday, September 20, 2010

losing my colours

"The most common thing which leads people to paradise is taqwa of Allah and good conduct and the most common thing which leads people to hell fire is mouth and private part"
-narrated by Tirmidhi


Sebelum sampai kat Garden of Knowledge ni badan dah rase tak sedap. naik2 bas rupanya dpt seat belakang skali.pulak tu aircond kuat amat orang eskimo pun taleh tahan aku rase.sampai uia je hidung aku dah tersumbat dan tekak aku memang sakit gile ah.semalam boleh lagi aku discuss CP dengan nabila secara bersusah-payah.hari ni hilang dah suara aku.


jadi..bersiapsedialah aku dengan kertas + pen demi untuk berkomunikasi dengan manusia sejagat.kalo tak..terasa sama level dengan kucing cute kat blok aku ni..nak kena guna bahasa isyarat.tu pun aku tau isyarat i love u je wahaha.macam selalu orang cakap..bila dah hilang baru kita nak hargai.


ade sesuatu pasal suara yang aku suka.synesthesia.walaupun tu sejenis penyakit..tapi ialah penyakit yang comel.synesthesia tu bila kite nampak suara dalam colors.contohnye A nampak macam kaler merah. O macam kaler hitam. S macam kaler kuning.kalo aku jerit 'aaaaaa~!' korang akan nampak kaler merah kua dari mulut aku.jadi kalo pegi pasar (atopun library level 1 time ade keje kena hantar) agaknye boleh pengsan synethesist2 sejagat.dan yang menarik jugak ade huruf2 kat kaler tu.


sounds like fun tapi Tuhan je la yang tau kan.kite tak kena boleh la cakap.jadi bersyukur la..boleh mendengar dan bersuara pun dah kire baik.dan aku sekarang hilang warna.alhamdulillah..mungkin Allah nak protect aku dari hellfire at least hari ni..

0 comments: